Dator på rummet? Nej, tack!

Jag har nästan alltid haft dator på rummet. Detta är både för och nackdelar. Det är ju bra så till vida att jag kan använda datorn när jag vill och behöver aldrig anpassa mig om jag exempelvis måste plugga. Men jag har under den senaste tiden suttit vid datorn alldeles för mycket. Och för länge. Jag och min bror fick varsin laptop för ett tag sedan också. Denna används mest till skolarbeten, då jag gillar att sitta i soffan eller i sängen och pluggan. På senare tid har även denna används med internet. Min bror och jag delar på ett modem. Eftersom jag tycker det är skönare att använda den stationära, använder han modemet mest, då han tycker det är roligare att sitta vid den bärbara istälelt för hans stationära. Nu gör jag inte skolarbeten på någon av datorerna. Sitter uppe alldeles för länge på nätterna. Jag har nog blivit datanörd. Nu funderar jag på att ta bort datorn från rummet. Kanske pappa vill ha en stationär dator på sitt hemmakontor? Den har jag ju tillgång till hela dygnet i alla fall. Sedan har jag ju bärbara. Det får nog blir så att jag tar bort datorn, så att jag kan skaffa mig något liv och var utvilad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback